eksternest.reismee.nl

Verslag van 02 t/m 07 september 2017

Zo beste vrienden daar was ik weer,


Zaterdag 02 september 2017

Vanavond is een oud collega (Niek Baltes) op bezoek geweest. We hebben lekker bij gekletst want het was al weer wat jaartjes terug dat wij elkaar gezien hebben in Deventer tijdens het Charles Dickens weekend.


Zondag 03 september 2017

Vandaag de hele dag een rustdag gehouden en een minuscule kipsaté met patat en salade gegeten.


Maandag 04 september 2017

Om half elf vertrokken naar een camperplaats in het plaatsje Vellman in Duitsland.

Voor diegene die dit op de kaart willen zoeken, het ligt vlak voorbij Kassel.

Onderweg met een lekker gangetje er in passeerde ik een bus. Normaal ga ik dan altijd wat naar links omdat er een behoorlijke zuiging ontstaat bij he passeren van vrachtwagens en bussen, maar helaas werd ik aan de linkerzijde ook ingehaald waardoor ik niet naar links kon uitwijken.

Ik hoorde een klap en toen ik naar achteren keek zag ik dat een groot zijraam van de camper gebroken was. Er hingen nog wel brokstukken aan het scharnier dus ben ik op een grote parkeerplaats gestopt. Toen ik het raam aanraakte viel het er uit en bleef alleen aan de openzetarmpjes nog net hangen.

Zo en wat doe je dan hè. Er stond toevallig een montagewagen van iets?? naast me, maar die had geen materiaal om mij te helpen. In de bak van de camper lag nog een halve sjorband en een stukje plakband van 50 centimenter, dus dat schoot lekker op.

Na ongeveer twee uur creatief bezig te zijn geweest had ik het overgebleven stuk raam er weer in en met de sjorband proffesories vast getrokken en de bovenhoeken elk met een stukje van 25 cm plakband vast geplakt want ook de normale sluitingen van het raam werkten niet meer omdat de buitenlaag van het raam grotendeels was verdwenen.

Ik had gepland om om ongeveer 17.00 uur op de camperplaats aan te komen, maar hierdoor werd het pas 20.00 uur want ik moest ook nog zoeken omdat het onduidelijk aangegeven was.

Op de camperplaats aangekomen bleek de informatie op de campersite totaal niet te kloppen want de camperplaats bestond uit twee parkeerplaatsen, nou die had ik allebei nodig om zowel de camper als de Panda kwijt te kunnen. Voor de rest was er niets te vinden van water, stroom, een toilet en douche. Dus een gewone ordinaire parkeerplaats. Tegen deze parkeerplaats aan was een Wellnes-centrum en toen ik hier binnen vroeg waar ik zou kunnen douchen, kreeg ik te horen dat ik dat bij hun binnen kon doen maar dan moest ik wel eerst voor 13 euro lid van de club worden. Nou dan maar meteen slapen en niet douchen en morgen meteen weer verder.


Dinsdag 05 september 2017

Natuurlijk heb ik deze nacht slecht geslapen want ik heb de hele nacht liggen peinzen hoe ik het raam weer waterdicht zou kunnen krijgen. Nu had ik bij het binnenrijden van het plaatsje een industrieterreintje gezien dus daar maar even kijken of ik het met een plaat hout en schroeven genoeg dicht kon klemmen zodat er geen water naar binnen kon want anders zou ik weer terug naar huis moeten.

Toen ik richting dat industrieterreintje reed zag ik aan de kant van de weg een heleboel campers staan. Ping, ik denk daar eerst maar even kijken. Het was een bedrijfje dat tweedehands campers verkocht en de eigenaar wilde het raam wel maken, maar de levertijd van het raam was ongeveer drie weken dus moest ik de camper maar laten staan??????

De man snapte waarschijnlijk niet dat ik op vakantie was dus heb ik hem dat maar uitgelegd. Oké dan wist hij vlakbij een Bürstner dealer dan moest ik daar maar even gaan kijken.

Bij de dealer aangekomen kreeg ik ook te horen dat de wachttijd ongeveer twee weken zou zijn en dus zakt je broek af.

Maar net voor ik weer wilde vertrekken kwam de jonge man weer aanrennen en vertelde dat een collega van hem vermoedelijk zo’n raam op zolder had zien staan. En ja hoor na wat meetwerk had ik geluk want het was de goeie maat. Ik blij natuurlijk en na twee uurtjes montage en 660,00 euro armer kon ik gelukkig weer verder.

Onderweg (zie foto''s) kwam ik ook een paar brandweermannen tegen die op de rand van hun parkeerterrein klaar stonden om te blussen. Nou ik hoop maar dat er geen brand was want dan kwam er van het blussen toch niks terecht.

Het plan was om naar een camperplaats te rijden in Randersacker. Deze camper plaats was alleen te vinden als je er eerst voorbij reed en dan omdraaide en de zelfde straat weer terug reed want alleen van die kant stonden er zichtbare bordjes. Maar met goede moed de camperplaats opgereden. Deze camperplaats koste 7 euro per nacht en de stroom 1 euro per Kwu. Dat was dan ook het enige want alhoewel er afgebakende stukken per camper waren uitgezet, was er buiten de stroom niets te vinden. Het staangeld moest je overigens bij een hotel aan het einde van het dorp bij een hotel betalen. Ik schijn het dit jaar niet te treffen met de camperplaatsen.

Gelukkig had ik van te voren twee camperplaatsen vlak bij elkaar opgezocht, dus op naar de volgende camperplaats in Eibelstadt.

Goed dat ik ben door gereden want ik sta nu op een goed verzorgde camperplaats van een Watersportclub. Keurige plaatsen, water aanwezig, schone toiletten en douchen voor Ă©Ă©n euro (tien minuten).

Toen ik me echter ging melden bij de beheerder, wees een andere camperraar mij er op dat ik bij de camper een lekke band had, waarvan het laatste beetje lucht er uitliep toen ik op mijn plekje stond.

Nooit te vroeg juichen dus.

Vandaag een lekkere gevulde Pizza gegeten in het dorp. Ik wou ook een groente oep vooraf hebben, maar de kok zelf (een oude Italiaan) kwam mij vertellen da de soep helaas op was en of ik misschien tomatensoep wilde. Maar ja die lust ik niet dus nee.

De kok dacht dat ik het wel gezellig vond en is een hele tijd in z’n schortje blijven kletsen tot een ander hem riep dat hij weer moest koken.


Woensdag 06 september 2017

Ik heb de band de band maar gelaten want ik blijf hier toch drie nachtjes staan. Eerst maar een dagje naar WĂĽrzburg want daar heb ik een erg groot einkauf centrum gezien met allerlei winkels en een Ikea.

Ben eerst het centrum ingegaan en daar met mijn scootmobiel een aantal uurtjes in de rondte gereden. Was erg gezellig, leuke winkeltjes en marktjes. Daarna naar het winkelcentrum

Imposant zo groot als de winkels hier zijn. Er was een supermarkt zo groot als een half stadion.

Dus Link in een karretje en wij naar binnen. Bij deze winkel was mijn lievelingsdrankje “Vitamals” en dan ook nog in blik te vinden. Ik heb alle blikjes die er stonden (23) maar meteen mee genomen.

Bij het afrekenen bleek (belachelijk) dat je in Duitsland 0,25 eurocent statiegeld op een blikje moet betalen. Ik kreeg het ook niet terug toen ik zei dat ik ze mee naar Holland ging nemen.

Overigens kreeg ik na ongeveer twee uur in de winkel te hebben gebivakkeerd, pas bij het reclameren over het statiegeld te horen dat ik absoluut de hond niet mee mocht nemen in de winkel of welke supermarkt dan ook. Nou jammer dan ik was al geweest, ikke hollander ikke nie weet nie.

Hierna ook nog even naar Ikea gereden, maar niet naar binnen geweest omdat er geen hondeen naar binnen mochten en het was niet aangenaam om Link in de auto te laten.

Weer terug gereden en in het dorp bij een gezellig restaurantje een lekkere met ham en kaas gevulde schnitzel gegeten. De patat heb ik laten staan want die was me te zout, maar de salade heb ik voor de broodnodige vitamientjes opgegeten.


Donderdag 07 september 2017

Om half negen de ANWB gebeld en uitgelegd wat het probleem was. Een kwartier later werd ik terug gebeld en kreeg te horen dar de ADAC er binnen Ă©Ă©n Ă  twee uur zou zijn.

De ADAC was mooi op tijd en heeft het probleem gefikst, waardoor ik weer 200,00 euro armer was. Maar ja hij doet het weer en ik hoop dat ik nu zonder problemen verder mag want zo giert het geld er wel doorheen. Straks moet ik hier nog gaan werken om de kosten te kunnen betalen.

De rest van de dag maar een beetje in de camper rondgehangen ter voorbereiding van dit verslag en mijn vertrek morgenochtend richting Passau.

Nou veel plezier en tot de volgende keer maar weer

Reacties

Reacties

Kitty Fisser

Je vakantie begint niet ECHT goed op deze manier hè. Hoop idd voor jou dat de rest van de reis zonder problemen verloopt. Ik wens je in ieder geval nog heel veel plezier.

Tilly

Lang geen bericht meer gezien. Gaat alles goed

Nico

Ja alles gaat weer goed. Ga straks weer een vervolg verslag plaatsen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!