eksternest.reismee.nl

Vervolg van 08 t/m 18 september 2017



Vrijdag 08 september 2014

Zo even schoonwater getankt en vertrokken, althans dat dacht ik, dus even voor de mensen die het nog niet via Fasebook o.i.d. hebben vernomen het volgende nog maar even zodat iedereen bij is:

Toen ik net vertrokken was van de camperplaats en door Bamberg (Dtsl) was gereden, wilde ik op de snelweg terug schakelen omdat ik een beetje in een daling zat en toen zei de versnelling weetje doe het zelf maar. Hij stond in de neutrale stand en was niet meer in welke versnelling dan ook te krijgen. Dus gauw, met de snelheid die ik had door de daling, naar de vluchtstrook gestuurd en daar de caravaan maar weer stopgezet.

Nou bij de ANWB kenden ze me al natuurlijk. Ze gingen een sleepdienst regelen om mij van de snelweg af te krijgen. Ik had zelf in de panda een oranje zwaailamp met een heel lang snoer, dus die maar achterop het dak van de Panda en 25 mtr terug een driehoek want het was een vrij smallen en daardoor gevaarlijke weg. Overigens ging men wel vanzelf naar een andere rijbaan als ze mijn gele hesje zagen omdat ik lang de auto liep. Bedankt mensen.

Toen de sleepdienst kwam vroeg ik of ik de Panda los moest koppelen, maar dan hoefde niet van hem hij sleepte alles zo weg mee. Apart gezicht hoor drie auto’s achter elkaar, het leek wel een treintje. Toen ik bij de sleepdienst in de auto zat werd ik even wakker geschud omdat hij tegen mij zei dat het vrijdag was en dat ik er niet op hoefde te rekenen dat de garage in de middag om half drie nog iets voor mij zou gaan doen en hij kreeg gelijk.

Ze hebben even vluchtig gekeken en zeiden dat er een riem gebroken was. Maandagochtend zouden ze goed kijken en onderdelen bestellen en dan zou de auto vermoedelijk donderdag weer klaar zijn.

De ANWB vroeg mij wat ik wilde, ik zou de auto terug naar Nederland kunnen laten brengen en een leen camper kunnen krijgen of wachten tot mijn camper klaar zou zijn mits dat niet langer dan vijf dagen duurde want langer vergoeden zij niet. Door het weekend zou het één dag te lang zijn, maar ik mheb ook nog een reisverzekering, dus heb ik gezegd dat ik wilde wachten want de planning van mijn vakantie was toch zeker nog langer dan drie weken en de leen camper die ik zou kunnen krijgen moest ik na drie weken weer in Nederland inleveren en dan stond ik dus nog met een kapotte camper in Nederland. Dus wachten.

ANWB heeft toen een hotel gezocht waar ik ook mijn hondje mee mocht nemen en heeft dat ook voor één nacht gevonden (€ 115,00 per nacht incl. ontbijt). Daar ben ik ook maar naar toe gegaan want de ANWB zou maandag verder zoeken. Op zondag middag kreeg ik in het hotel te horen dat er een annulering was geweest en dat ik wel tot woensdag na het ontbijt kon blijven. Pffffffffffff..........

Zaterdag 09 t/m zondag 10 september 2017

Ja niks te doen, maar een beetje rondgehangen en TV gekeken in het hotel en tegen de avond iets gezocht om te eten.

Maandag 11 september 2017

Op maandag weer naar de garage geweest om te horen. Het bleek dat er ongeveer vier tanden uit het tandwiel van de vijfde versnelling waren gebroken en dat daarmee ook de synchromeshring kapot was (de synchromes zorgt er voor dat de tandwielen soepel in elkaar glijden tijdens het schakelen).

Zij zouden onderdelen bestellen en met een beetje goede wil zouden die er op dinsdag zijn en zou ik misschien dinsdag ook wel kunnen rijden.

Dinsdag 12 september 2017

Gelukkig vlak voor ik het hotel wilde stopzetten, werd ik door de ANWB gebeld dat ze de verkeerde onderdelen hadden gestuurd, er nu andere waren besteld en dat die pas woensdag ochtend zouden komen. Oké nu moest ik er toch al op woensdag na het ontbijt uit.

Woensdag 13 september 2017

Zo het hotel even afgerekend, € 525,00 (maar die betaald de ANWB) en weer rustig op het gemakje naar de garage gereden. Toen ik daar aan kwam bleken de jongens hun stinkende best voor mij te hebben gedaan en stond de camper klaar om te vertrekken (€ 940,50)

Je zult wel zeggen daar heb je hem weer en houdt het dan nooit op, maar toen ik ongeveer een kilometer bij de garage vandaan was zij de richtingaanwijzer vanaf nu zul je je hand uit moeten steken want ik doe het niet meer.

Gelukkig was het niet zo ver dus ik maar weer terug naar de garage. Daar bleek dat de clignoteur van de richtingaanwijzer stuk was. De zoon van de baas is er gauw één gaan halen en heeft hem er zelf ook ingezet (1 uur ongeveer aan werkzaamheden) Ik hoefde alleen de clignoteur maar te betalen en het inzetten rekende hij als service. Thanks)

Het was inmiddels al zo laat geworden dat het geen zin meer had om naar de volgende camperplaats te rijden dus maar een plekje langs de weg gezocht waar ik veilig zou kunnen slapen. Dus vlak naast een politiebureau. Ik heb ze uitgelegd dat ik daar zou gaan staan en ook waarom. Geen probleem dus veiliger kon het niet.

Donderdag 14 september 2017

Hè hè eindelijk weer op pad richting Passau (vlak voor de Oostenrijkse grens). De camperplaats is bij een hotelletje in Iggensbach (Dtsl) hier hoef ik niks te betalen voor het staan als ik bij het restaurant ga eten, nou eten moet ik toch dus geregeld.

In de avond nog even een aflevering bekeken van de Blacklist maar mijn ogen vielen telkens dicht dus zei ik om half negen tegen Link dat we gingen slapen.

Zo gezegd zo gedaan waardoor we al met al 10 uur hebben geslapen met 8 onderbrekingen om even te plassen, maar dat zijn we gewend.

Vrijdag 15 september 2017

In het restaurant een lekker ontbijtje genomen en weer vertrokken richting Oostenrijk.

Laat in de middag aangekomen in Sanckt Pölten (Oostenrijk) Hier zou bij een benzinestation ook een camperplaats zijn. Helaas was de beschrijving op de site van de NKC niet al te duidelijk dus stuurde de navigatie mij een doodlopende straat in. Pure ellende want ik kon daar niet draaien en met de Panda er achter achteruitrijden gaat wel voor een klein stukje maar niet voor een hele straat, Dus Panda afkoppelen, deze keren en aan het begin van de straat neerzetten. Dan met de camper achteruit naar het behin van de straat, hier keren en alles weer aankoppelen en verder. Omdat ik geen internet meer had op mijn laptop zo aan het einde van de maand, heb ik op mijn telefoonMaps gekeken of er misschien een groot tankstation in de buurt was. Dat was het geval en toen ben ik er maar via de routeplanner van telefoon naar toe gereden. Toen ik daar aan kwam bleek dat ook de bedoelde camperplaats te zijn. Op de camperplaats zelf was het erg donker dus ben ik maar op het pleintje voor bussen gaan staan. Verder waren er toch geen voorzieningen, behalve dan in het restaurant, dus dat maakte verder niks uit, dacht ik want er was geen bus te zien. MAAAAAR tijdens de nacht kwamen er telkens bussen om een plaspauze o.i.d. te houden en stonden er vlak naast de camper grote groepen mensen te kletsen en nogal luidkeels de koppeling tussen de camper en de Panda te bewonderen waardoor ik steeds wakker werd. Maar ja dat hoort er bij, dat weet je dat dat soort dingen kunnen gebeuren.

Zaterdag 16 september 2017

Bij het benzinestation maar even ontbeten en weer op pad. De bedoeling is om vandaag Oostenrijk weer uit te rijden en door te gaan Hongarije in. Na ongeveer een half uur gereden te hebben, verdween ik in de wolken want ik zat zelf nog redelijk hoog een de wolken hingen laag tussen de bergen, dus het is net alsdat je in de mist rijd, maar het idee is natuurlijk wel leuk als je normaal ziet dat de wolken erg hoog in de lucht hangen.

Laat in de middag aangekomen in Nyergesújfalu (schrijven is makkelijker dan uitspreken). Dit dorpje ligt hoog in de bergen van Hongarije een stukje boven Boedapest.

Hier is een camperplaats bij een heel groot restaurant met bowling, wat je niet zou verwachten als je naar het dorpje zelf kijkt. Een kerk, een kroeg, een snoepwinkel, een Coop supermarkt en wat huizen. O,ja er is ook nog een bushalte. Deze camperplaats kost maar 10 euro per nacht inclusief sanitair, stroom en water.

Zondag 17 september 2017

Vandaag even naar Boedapest gereden om alvast een beetje te verkennen. Helaas stortte de regen, nog in de bakken, naar beneden.. Het was niet normaal meer. Ben ook alleen maar even uit de auto geweest om Link uit te laten, want die begon steeds verdrietiger naar me te kijken. Gelukkig was er een bereidwillige parkeerwacht waarvan ik met mijn verkleinde (de grote van een pinpas) kopie van mijn invaliden parkeerkaart wel gratis mocht parkeren. Hij had niet eens gezien dat de kopie van 2013 was, maar ja je mag ook wel eens massel hebben toch. Ik had de originele kaart in de camper laten liggen.

Daarna maar weer terug naar de camper want daar kon ik onder een dak in de regen zitten. Met al de regen en het feit dat je de kachel al aan moet zetten omdat het in de nacht toch wel erg koud is, wordt het vakantie gevoel toch wel steeds minder.

In het restaurant gaan eten en dat was beslist een aanrader. Ik had soep vooraf met zoveel vlees er in dat er haast niks anders meer bij kon, daarna een gerecht met drie verschillende soorten vlees en een halve liter bier en maar voor 13,85 euro inclusief de soep, het bier en 0,66 eurocent voor de afwas. Nou dan ga je toch niet meer weg voor dat geld zulk lekker eten?

Zo nu gaan we weer slapen. Morgen weer naar Boedapest en ik hoop dat het dan wat beter weer is.

Maandag 18 september 2017

Vandaag was het stralend weer, ik stond op met een strak blauwe hemel gelukkig.

Na het ontbijt richting Boedapest gereden en uiteindelijk vlak voor Boedapest op een heel groot koopcentrum gestrand. Nou daar ben je wel even bezig hoor. Er is daar een supermarkt waar ongeveer 35 Albert Heijn’s in passen, wel geteld 58 kassa’s. Leuk hoor maar niemand van het personeel spreekt duits of engels dus...... (gelukkig heb ik beide ook nooit geleerd maar goed ik weet mij te redden) Wat denk je in die hele grote supermarkt helemaal niets te vinden voor dieren zoals brokjes en zo. Als je het aan iemand vroeg dan verstonden ze je niet en belden ze iemand en gaven jou de telefoon. Als je dan vroeg of diegene aan de andere kant duits of engels sprak dan was dat ook niet het geval. Ik wilde ook bronwater hebben zonder prik, nou dat werd wat want de woorden prik, gazeuse en koolzuur die kenden ze niet. Hoe maak je dan duidelijk dat je zonder prik wil, ik weet het niet. Maar gelukkig was er ook nog een slimme man die ook geen duits en engels sprak maar die het zomaar snapte en naar een rek wees en zel GAS. Vervolgens wees hij naar een ander rek en zij weer GAS maar schudde met zijn hoofd van nee. Super.

Na wat rond gedoold te hebben en nog even Boedapest ingedoken te zijn, maar weer terug gereden naar de camper want ik moest voor het donker werd de Panda nog aankoppelen omdaat ik morgen weer ga rijden richting Roemenië.

Welterusten en tot de volgende.............

Groetjes

Ps. Oja voor de mensen die reageren op mijn verslag, dat vind ik heel lief en leuk want dat betekend in iedergeval dat je het ook leuk vind, maar daar reageer ik zelf nier direct op want het updaten van het reisverslag kost heel veel MB’s van mijn wifi. Per keer inloggen om iemand te antwoorden kost minimaal (afhankelijk van de tijd en/of de tekst) zomaar 100 mb dus niet boos worden, blijf reageren want dat vind ik leuk.......... alvast bedankt

Reacties

Reacties

Silvia

Hallo Nico, jeemig wat een reis met hobbels. Ik hoop dat je ondanks alles toch nog kunt genieten van je vakantie.

Nico

Hey Silvia, natuurlijk want ik mopper wel maar alles heeft zijn sjarme groetjes

Sandra en peter

Geweldig onze eigen huckelberry finn !

Hoop dat het verder gied gaat
Knuffel san

Tilly

Jeetje je maakt wel wat mee.ik zou er dod nerveus van worden.

Kitty

En dit doe je allemaal voor je plezier? ??? Ik was denk ik al lang afgehaakt. ☺️
Hopelijk vanaf nu geen vervelend oponthoud meer. Ik duim voor je. ??

Nico

Ja jammer van de hobbels en het slechte weer, maar ja ik had het hele jaar toegeleefd naar deze trektocht en ja jullie kennen me gewoon verstand op nul en blijven lachen. Sta nu op de grens van Roemenie op een "camping" ahum waar ik in 2012 ook heb gestaan en bijna door twee ambulances werd afgevoerd naar het ziekenhuis terwijl ik ze alleen maar om het landelijk noodnummer vroeg (zoals bij ons 112). De camping is er erg op achteruit gegaan dus morgen meteen weer weg. Zo dan zijn jullie tot op de laatste minuut bij Groetjes en thanks voor de reacties. Overigens krijg ik het idee dat er bijna niemand naar de foto's kijkt, jammer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!